52. ALTIN PORTAKAL JÜRİSİ AÇIKLANDI!

52. ALTIN PORTAKAL JÜRİSİ AÇIKLANDI!

Antalya Büyükşehir Belediyesi tarafından 29 Kasım-6 Aralık tarihleri arasında gerçekleştirilecek 52. Uluslararası Antalya Film Festivali’nin Ulusal Yarışma Jürisi’ni oluşturan isimler açıklandı.

Yazar, yönetmen ve yapımcı Ömer Vargı’nın başkanlık edeceği jüride; “Yol” ile tırmandığı doruktan hiç inmeyen Şerif Sezer, Kusturica filmleriyle tanıdığımız görüntü yönetmeni Mirsad Herovıc, Altın Portakallı sanat yönetmeni Naz Erayda, son dönemin dikkat çekici senaristlerinden Tarık Tufan ve yetenekli genç oyuncu Şebnem Bozoklu ile Los Angeles Kent Müzesi Film küratörü, ünlü Amerikalı eleştirmen Elvıs Mıtchell yer alıyor.

ULUSAL YARIŞMA JÜRİ BAŞKANLIĞI BİR USTAYA EMANET: ÖMER VARGI

Yılmaz Güney ve Şerif Gören gibi ustalara asistanlıkla başlayan sinema serüveninde hem yapımcı hem yönetmen hem de senarist olarak çalışan Ömer Vargı, sektöre ilk damgasını 1996’da vurdu: Türk sinemasının rönesansı olarak adlandırılan ve salonlara küsmüş seyirciyi yeniden sinemayla barıştıran film olarak da tarihe geçen, “Eşkıya”nın yapımcılığını üstlendi. Film, Türkiye’deki gişe rekorunun yanı sıra yurt dışında festivallerden ödüller de aldı. Vargı, iki yıl sonra, 1998’de, senaryosuna da Cem Yılmaz ve Hakan Haksun’la imza attığı, “Her Şey Çok Güzel Olacak” filmini yönetti. Cem Yılmaz’ın da sinemaya ilk adım attığı film olan “Her Şey Çok Güzel Olacak”, Türk sinemasında küçük insanın trajikomik hikayesi olarak kendine özel bir yer edinmeyi başardı. 2000’lere, yazıp yönettiği “İnşaat”la başlayan Vargı, adeta ülkenin, gelecek yıllardaki atmosferini o günden öngörmüş gibiydi. 2005’te Yavuz Turgul- Şener Şen ortaklığının yeni çalışması olan “Gönül Yarası”nın yapımcılığını üstlenen Vargı, 2007’de ise Turgul’un yazdığı “Kabadayı”da yönetmen koltuğuna oturdu. Yeşilçam’ın temel dinamiklerinden olan efsane “Arzu Film” ekolünü, Yavuz Turgul ve Şener Şen’le bugüne taşımayı da misyon edinen Turgul, son olarak geçen sene, “İnşaat”ın devam filmi olan “On Yılda Bir: İnşaat 2” ile salonlara döndü.

SİNEMAMIZIN PARLAYAN YILDIZI: ŞERİF SEZER

Usta oyuncu Şerif Sezer, herkese nasip olmayacak şekilde, kariyerine zirvede başladı. Rol aldığı ikinci sinema filmi, Yılmaz Güney imzalı ve Altın Palmiye’li “Yol”du. Hemen ertesi yıl, Erden Kıral’ın Gümüş Ayı kazanan “Hakkari’de Bir Mevsim” filminde rol aldı. Bunu, 1988’de Orhan Oğuz’un yönettiği ve Cannes’da Gençlik Ödülü kazanan filmi “Her Şeye Rağmen” takip etti. 1997’de Ferzan Özpetek’in dünya çapında ses getiren filmi “Hamam”da izlediğimiz Sezer, 2000’lerde ise Çağan Irmak projelerinin değişmez isimlerinden oldu. “Asmalı Konak” televizyon dizisiyle başlayan Irmak- Sezer iş birliği, “Mustafa Hakkında Her Şey”, “Babam ve Oğlum”, “Ulak” ve televizyon dizisi “Çemberimde Gül Oya” ile devam etti. Sezer, tecrübelerini genç kuşak yönetmenlerin çalışmalarında cömertçe paylaşmayı sürdürdü; Murat Saraçoğlu’nun yönettiği “Deli Deli Olma” ve “Yangın Var” filmleriyle Kutluğ Ataman’ın, geçen sene Altın Portakal kazanan “Kuzu”su bunların başlıcaları.

KUSTURICA FİLMLERİNDEN TÜRKİYE’YE: MIRSAD HEROVIC

Kariyerine, Emir Kusturica’nın “Babam İş Gezisinde” ve “Çingeneler Zamanı” filmlerinde kamera asistanı olarak başlayan Boşnak kameraman Mirsad Herovic, 1991’de Ali Özgentürk’ün yönettiği “Mektup” filmiyle görüntü yönetmenliğine geçti, Türkiye sinemasının başarılı yapımları “Banyo” (Yön: Mustafa Altıoklar), “Mutluluk” (Yön: Abdullah Oğuz), “Ulak” (Yön: Çağan Irmak) ve “Yahşi Batı”da (Yön: Ömer Faruk Sorak) görev alan Herovic, Türk sinemasının şimdiye kadarki en yüksek bütçeli filmi “Fetih 1453”ün de görüntü yönetmenliğini yaptı.

ALTIN PORTAKAL ÖDÜLLÜ SANAT YÖNETMENİ: NAZ ERAYDA

1985’ten beri dekor-kostüm tasarımı ve sanat yönetmenliği yapan Naz Erayda, bir yandan da akademik düzeyde eğitim veriyor. Eşi Kerem Kurdoğlu ile Kum,Pan,Ya’yı kuran Erayda sinemada dikkatleri üzerine, 2004 yapımı, Ezel Akay’ın yönettiği “Neredesin Firuze” ile çekti. Akay’la 2006’da “Hacivat Karagöz Neden Öldürüldü” filminde de çalışan Erayda, ertesi yıl Semih Kaplanoğlu’nun yönettiği “Yumurta”da sanat yönetmenliği ve kostüm tasarımını üstlendi. Film, Saraybosna Film

Festivali büyük ödülü “Saraybosna’nın Kalbi” başta olmak üzere pek çok festivalden ödülle dönerken 6 dalda Altın Portakal’ın da sahibi oldu. Ödüllerden 2’si ise En İyi Sanat Yönetimi ve Kostüm Tasarımı dallarında Naz Erayda’ya aitti. Kaplanoğlu’nun “Yumurta”nın ardından çektiği “Süt” ve Altın Ayı ödüllü “Bal” filmlerinin sanat yönetmenliğini de Erayda üstlendi. Genç yönetmen Pelin Esmer’in ikinci uzun metrajı “11’e 10 Kala”daki çalışmasıyla Ankara Film Festivali’nde En İyi Sanat Yönetimi ödülünü kazandı.

SON YILLARIN DİKKAT ÇEKEN SENARİSTLERİNDEN: TARIK TUFAN

Felsefe ve sosyoloji eğitiminin ardından çeşitli gazete ve dergilerde yazıları yayınlanan ve televizyon programları yapan Tarık Tufan’ın yayınlanmış hikaye kitapları da bulunuyor. İlk senaryo çalışması, Bektaş Topaloğlu ve Görkem Yeltan’la birlikte yazdığı, “Uzak İhtimal” oldu. Genç yönetmen Mahmut Fazıl Coşkun’un da ilk filmi olan “Uzak İhtimal”; Hayfa, İstanbul, Rotterdam ve Sofya film festivallerinin büyük ödüllerini kazandı. 2013’te ise bu defa Coşkun ile birlikte “Yozgat Blues”u kaleme aldı. İronik bir ‘aydın eleştirisi’ olan film, eleştirmenlerden övgü aldı ve dünyanın saygın festivallerinde gösterildi.

GENÇ KUŞAĞIN YETENEKLİ OYUNCULARINDAN: ŞEBNEM BOZOKLU

Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Tiyatro Bölümü'nden 2000 yılında mezun olan Şebnem Bozoklu, eğitimine Müjdat Gezen Sanat Merkezi Oyunculuk Bölümü'nde devam etti. 2005-2006 yılları arasında Çisenti Tiyatro'da Sanat Dansı ile Mondi'nin yönetmenliğini yapan Bozoklu, aynı zamanda TRT'nin Elma Kurdu yapımında kukla oynatıcılığı da yaptı. “Canım Ailem” dizisindeki Meliha rolüyle 36. Hürriyet Altın Kelebek ödüllerinde En İyi Kadın Komedi Oyuncusu seçildi. Uğur Yücel’in yönettiği ve prömiyerini Berlin Film Festivali’nin Panorama bölümünde gerçekleştiren “Soğuk” filminde rol olan oyuncu, Aydın Sayman’ın “İçimdeki İnsan”, Hakan Algül’ün “Niyazi Gül Dörtnala” ve Caner Özyurtlu’nun “Yok Artık” filmlerindeki doğal ve içten oyunculuğuyla dikkatleri çekti. Bozoklu, aynı zamanda “Ümmü Sıbyan: Zifir” ve “Yok Artık” filmlerinin ortak yapımcılığını üstlendi.

AMERİKALI FİLM ELEŞTİRMENİ: ELVIS MITCHELL

Birleşik Devletleri’nin önde gelen film eleştirmenlerinden Elvis Mitchell, özellikle New York Times gazetesinde, NPR’ın “Scott Simon ile Haftasonu” programında, KCRW radyosunun entertainment ve popüler kültür programı The Treatment’ta yaptığı eleştirilerle tanınır. Mesleğe başladığında efsanevi eleştirmen Pauline Kael tarafından özellikle beğenilen Mitchell, Turner Classic Movies kanalında yönetmen ve oyuncularla klasik filmler üzerine söyleşiler yaptığı Elvis Mitchell: Under the Influence adlı programıyla Amerika çapında ün kazandı.

Birçok önemli basın yayın organında çalışan ve belgeseller de yapan Elvis Mitchell, Los Angeles Kent Sanat Müzesi – LACMA’nın film küratörlüğünü yapıyor ve yıl boyunca önemli film gösterimleri düzenliyor. Nevada Üniversitesi Sinema Bölümü’nde ders veren Mitchell, Los Angeles Türk Filmleri Festivali’ne de destek oluyor.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.