İzmir Tepecik Roman Mahallesi’nde çekimleri gerçekleştirilen 9/8’in Ateşi Seni de Yakar (Zenne ve Dansöz) Belgesel filmi, hıdralez geleneğini farklı yaşayan mahalle halkının ritüellerini belgelerken Zenne ile yaşadıkları karşılaşma belgesel ekibini farklı bir hikayeye yönlendiriyor.
Belgesel, hıdralezi, Rio Karnavalı’nı aratmayacak şekilde yaşayan genç kadın ve çocukların yanı sıra, Zenne Erbey Özçalabi dansları ve farklı kişiliğiyle zenginleşmekte.
Çekimleri üç yıl süren belgesel 2018 itibariyle festival yolculuğuna başlamış olup önümüzdeki ay sonuçlanacak olan Roma Doc Festivali’nin de resmi yarışma bölümüne seçildi.
9/8’İN ATEŞİ SENİ DE YAKAR (2017)
Belgesel Filmin Künyesi
Yönetmen: Ragıp Taranç
Görüntü Yönetmeni: Levent Berber
Kamera: Melih Tomak, Gülten Taranç
Kurgu Yönetmeni: Melih Tomak
Görsel Efekt: Cenk Çalışkan
Altyazı: Arkın Gelişin, Dilara Atavcı, Elif Ekim
Web Sorumluları: Nezih Çetinsöz, Atıf Canberk Ezan
Müzik Danışmanı: Berrak Taranç
Koordinasyon: Faik Kartelli
Yapım: Dokuz Eylül Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi, Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Film Tasarımı ve Yönetmenliği ASD.
Süre: 45 dakika
Genel Bilgiler
Bu belgeselin ilk kayıtlarını, Hıdrellez gecesi İzmir’in Tepecik Mahallesi’nde 5 Mayıs 2015-2016-2017 tarihinde gerçekleştirdik. Bu çalışmada odaklandığımız “9/8’in Ateşi Seni de Yakar” belgesel filmi bir alan araştırması olarak bir belgesel film olmanın yanı sıra, Levent Berber’in 2016’da Dansöz ve Zenne, 2017’de Hıdrellez adlı sergilerine de kaynaklık etmiştir. Bu belgeselde Tepecik Mahallesi’nin yaşantısının yanı sıra röportajlarıyla Erbey Özcalabi ve Esra Şenkeman katkı sağlamışlardır.
9/8’in Ateşi Seni de Yakar, adlı belgeselde Tepecikte yaşayan Roman vatandaşlarımız iç dünyalarını Hıdrellez kostümlerinde, şarkılarında, düğün törenlerinde yansıtmaktadırlar. Hıdrellez gecesi rengarenk kostümleri ile kadınlar ve kız çocukları birer modele, Tepecik sokakları doğal bir podyuma dönüşmektedir. Kostümlerini diktirebilmek ya da satın alabilmek için bir yıllık birikimlerini harcayabilecek kadar eli açık olabilmektedirler. Bütün bu serbestliğe karşı mahallede muhafazakarlığa yönelme eğilimleri de görülmektedir. Hıdrellez gecesi çekilen görüntülerde bu tutumla karşılaşabiliyoruz.
Bu belgesel filmi Dokuz Eylül Üniversitesi Rektörlüğü Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi tarafından desteklenen 2015.KB.SOS.003 numaralı 2000’li Yıllarda Türkiye Sineması’nda Polisiye Türünde Erkek Kimliği adlı projenin envanteriyle yapılmış ayrı bir çalışmadır. 04 Nisan 2018 tarihinde Endonezya’da düzenlenen Jakarta International Humanitarian & Culture Awards festivalinde gümüş ödül kazanmıştır.