Hani Eti Pay Kek'in televizyon reklamlarında bir evin kapısını çalıp, yanında getirdiği keki sunan, sonra da kocasına 'ben yaptım' deyip.. 'Kocam yedi..' diyen Kibariye var ya..
Hani şu; Afganistan'daki helikopter kazasında şehit verdiğimiz 12 askerimiz Ankara'da Türk bayraklarına sarılı tabutları içinde son yolculuklarına uğurlandığı sırada (aynı dakikalarda) kendi adını taşıyan televizyon şovunda 'Türküm' diyen Türk kadınlarıyla karşılıklı göbecikler atan Kibariye var ya..
Habertürk'ün 'yeni röportajcısı' sevgili İzzet Çapa'ya konuşmuş..
'Beni İstanbul'a Sezen Aksu getirdi' demiş..
KUYRUKLU YALAN!
'Seda Sayan'la 12 yıl aynı evi paylaştık..' demiş..
KUYRUKLU YALAN!
Onu İzmir'de pavyonda bulup getiren.. Üç yıl Seda Sayan'la aynı evi paylaştıktan sonra ona dayalı döşeli bir ev tutan rahmetli TURGUT AKYÜZ'dür.. Unutulmaz Beyaz Kelebekler'in unutulmaz 'insan'ı..
Onu şöhrete ulaştıran 'KİMBİLİR' şarkısının bestecisi ?aynı zamanda İzmir'de çalıştığı pavyonun patronu- CENGİZ ÖZŞEKER'in adını bile anmamış iki tam sayfa yayınlanan röportajında..
ARTIK ETİ POP KEK YEMİYORUM..
O KENDİ ADINI TAŞIYAN TV PROGRAMININ YANINDAN BİLE GEÇMİYORUM..
Eyyyyy Kibariye;
KOCAN YER AMA BEN YEMEM..
Sevgili magazinkolik okurları.. Kibariye'nin doğumundan, şöhrete ulaştığı o 1980'i 1981'e bağlayan yılbaşı gecesine kadar yaşadıklarını bir de benden dinlemek ister misiniz?
+ + +
1961 yılında Manisa'nın Akhisar İlçesi Kapaklı köyünde bir çingene ailesinin; Doğan- Makbule Tokmak çiftinin kızı olarak dünyaya geldi. Ona babaannesinin adını verdiler; Bahriye Tokmak. Şöhret olduktan sonra 'Çingenelik' konusu açıldığında 'Sahnelerde onlarca Çingene var, ben de onlardan biriyim' diyordu. O dönemde ailesi kendi deyimiyle 'aşırı' fakirdi. Babası ayakkabı boyayarak annesi de düğünlerde darbuka çalarak para kazanıp sekiz çocuğa bakmaya çalışıyordu. Maddi durumları iyi olmadığı için okula gidemedi.
Henüz 10 yaşında Akhisar'da meyhaneden bozma bir gazinoda sahneye çıktı. İlk 'ciddi' sahne deneyimi ise 12 yaşında oldu. Mucize adlı şarkıcı bir arkadaşı, bir gece onu çalıştığı pavyona götürdü. Ama patron, sesini bile dinlemeye gerek görmeden, sadece 'tipine' bakıp, 'Nerden buldun bunu, işe yaramaz' dedi ve geldiği gibi geri gönderdi. Çok koymuştu. Ağlayarak döndü eve. Annesi, babası, kardeşleri güçlükle teselli edebildi.
Çok hırslanmıştı. 'Tipi'ni değiştirmek adına mahalledeki kadınlardan birinden aldığı peruğu başına geçirip, Çağlayan Saz'ın yolunu tuttu. Yıl; 1974. Çıktı sahneye. İlk şarkısı bittiğinde salon alkıştan adeta yıkılıyordu. Patron, eline 150 lira sıkıştırıp, 'Sevdim kız seni. Yarın akşam gel işe başlıyorsun' dedi. Kendi deyimi ile 'sipali'leri 'zula'ya attıktan sonra sevinç içinde evin yolunu tuttu. O gece eline 150 lira 'sıkıştıran' kişi, Kibariye'nin yaşamında büyük rol oynayan 'Kimbilir' adlı şarkının bestecisi Cengiz Özşeker'di. Çağlayan Saz'da kısa sürede adını duyurmayı başardı.
1974'ün son aylarında onu dinleyenlerden biri de Turgut Akyüz'dü. Onu grubu Beyaz Kelebekler'e solist olarak almak istedi. Çağlayan Saz izin vermedi. Gerçi başka pavyonlardan ve gazinolardan da teklif vardı ama yaşı küçük olduğu, bu nedenle de 'çalışma karnesi' olmadığı için korkuyor, gidemiyordu.
Çağlayan Saz ise bir yolunu bulmuş, onu sahneye çıkartıyordu. İzmir Fuarı dönemlerinde şöhretini duyan pek çok ünlü sanatçı, fuardaki programlarını tamamladıktan sonra onu dinlemeye gidiyordu. 1977'de Basmane'deki Keban Pavyon'da çıkıyordu.
Geceleri çalıştığı için artık onu bir taksinin getirip götürmesi gerekiyordu. Tünay Ürek adlı şoförle anlaştı annesi, babası. Derken bu taksici gence vuruldu. Bir gece itiraf etti: 'Abey be ben sana yanığım..' Genç delikanlı reddetti. Fırladı arabadan eve koştu. Hıçkırarak ağlıyordu. Taksici genç, ertesi gün hiçbir şey olmamış gibi yine geldi. Derken o da genç kıza vuruldu.
21 Aralık 1979'da evlendiler. 1980; şansının döndüğü yıl oldu. Fuar zamanı yine İzmir'de sahneye çıkıyordu. Zeki Müren, Neşe Karaböcek, Ferdi Tayfur, Gönül Yazar, Seyyal Taner, Müjdat Gezen, Erol Evgin, İbrahim Tatlıses, Selçuk Ural her gece en ön masalarda onu dinliyordu. Hatta Gönül Akkor, üç sahne tuvaletini ona hediye etmişti.
Turgut Akyüz, onu artık İstanbul sahnelerine transfer etmeyi kesinlikle kafasına koymuştu. Çağlayan Saz'ın patronu Cengiz Özşeker ile anlaştı. Anne-baba da rıza gösterince İstanbul yolu gözüktü. Stardust Gece Kulübü'nde gecede ilk 20 gün için 5 bin liraya anlaştılar. Ve adını 'Kibariye' olarak gazete ilanları ve duvar afişleri ile duyurduktan sonra programa başladılar.
Muzaffer Özpınar yönetimindeki bir saz grubu işliğinde sahneye çıkan Kibariye, hedefi tam 12'den vurmuştu. İkinci 20 gün için imza atarken, bu kez fiyatı da gecede 10 bin liraya çıkmıştı. Üçüncü 20 günde fiyatı 25 bin lira olmuştu. Ve tam 90 gün sürdü Kibariye'nin ilk İstanbul çıkartması. Stardust'ta çalıştığı dönemde ev arkadaşı Seda Sayan'dı. Etiler'de tuttukları evde üç yıl birlikte kaldılar. 'İstanbul'da edindiğim ilk ve son arkadaşım Seda'dır' diyen Kibariye'ye sonra Turgut Akyüz Levent'te bir ev dayayıp döşedi.
Bu arada plâkçılar da peşine düşmüştü. Atlas Plâk şirketinin patronu Polat Tezel'in uzattığı 1 milyon liralık mukaveleyi imzaladı. Yeşilçam da peşindeydi. İlk olarak 'Ölürsem Kabrime Gelme' adlı film için kamera karşısına geçti. Sırada Ankara vardı. Ankara'yı da yıkıp geçti.
1980'i 1981'e bağlayan yılbaşı gecesi TRT Televizyonu'na çıktı. Kibariye'nin yaşamını bir kez daha değiştiren yeni hayatı başlamış olur. Kibariye 'Kimbilir' adlı parça ile patladı ve..
Sonrasını biliyorsunuz..